Menerangi langit dan bumi. Nur hidayah umpama 'Misykaat' dalam qandil kaca yang jernih terang laksana bintang yang bersinar cemerlang yang dinyalakan banyak manfaatnya, yang sentiasa terdedah kepada sinarNya dengan sendirinya memancarkan cahaya bersinar walaupun ia tidak disentuh api yang berganda-ganda, berlapis cahaya memimpin sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu

December 22, 2012

dengan Mu aku Tenang

Tuhan sentuh aku
Dengan cinta-Mu
Basuh rindu
Dendam hatiku
Berlari mencari diri-Mu
Terbata meraba
Di fatamorgana dunia

Tuhan ampun
Bila hamba terlena
Harungi sang hidup
Nenangis tercenung
Nafsu butakan sang mata
Berlutut memohon
Engkau ampuni sang jiwa

Lewati sepi lewati duka
Di kehidupan yang sementara
Di dalam bising di dalam tawa
Hanya dengan-Mu
aku tenang..aku tenang..aku tenang